Od návrhu po tisk – Gimp, Inscape, Scribus, tiskárna postup

Forums Fóra Scribus, program pro DTP a sazbu Od návrhu po tisk – Gimp, Inscape, Scribus, tiskárna postup

• Toto téma obsahuje celkem 19 odpovědí. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 11 roky a 6 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 1. až 15. (celkem z 20)
  • Autor
    Anonymní uživatel
    Host

Dobrý den, vydáváme zpravodaj a do teď jsme jej dělali ve Wordu, ale chceme jej dělat trochu více graficky a tiskárna si dala požadavky PDF(asi nejlepší formát), CMYK, 300DPI.Proto jsem se rozhodl pro kombinaci Gimp, Inscape, Scribus. Se všemi programy pracuji jako uživatel samouk a potřebuji sdělit, jestli dojdu k požadovanému výsledku tímto postupem:Pracuji ve Windows.(nepište mi to jako chybu postupu :-))SCRIBUS 1.3.3.12INKSCAPE - 0.48GIMP - nejnovější1. Upravím si např fotku v GIMPu a uložím ji jako JPG.2. Veškeré fotky(bitmapovou grafiku) i neupravené v GIMPu pomocí Faststone převedu na CMYK.3. Vložím pomocí "vložit obrázek" do SCRIBUSu. Musím obrázek "zmenšit" natolik, aby měl minimálně 300DPI.3 Vytvořím si v INKSCAPEu nějakou grafiku, případně i včetně barevných přechodů, stínů a tak(prostě co umožňuje INKSCAPE.4. Uložím jako EPS.5. Naimportuji pomocí "Importovat eps/ps" do SCRIBUSu.6. Upravím texty a okolí.7. Dám export do PDF-nastavení "pro tiskárnu".A doplňující dotazy:8. Tiskárna chce 300 DPI, stane se něco, když má fotka třeba více DPI?9. Tiskárna chce CMYK. Budou ve CMYK i grafiky vytvořené v INKSCAPE, když jsem je nepřevedl jako fotky do CMYKU?10. Pokud je třeba převést i grafiky do CMYKu, tak jak?11. Mám pro tiskárnu zatrhovat "Konvertovat přímé barvy na procesní barvy"?Děkuji moc!

Michal Hlavatý
    Účastník